Råd och stöd Familjeteamet
Den här tjänsten kräver inloggningAnsökan om korttidskontakt, Familjeteamet Söderhamn
Korttidskontakt är ett erbjudande till Dig som önskar råd- och stödsamtal.
Syftet med korttidskontakt är, att genom samtal få möjlighet att uttrycka egna tankar och känslor om olika problem samt att sätta ord på vilka förändringar man önskar.
Målet är att ni ska hitta lösningar på problem och möjliggöra förändringar i familjen. Samtalen kan vara enskilda eller med hela familjen. Du bestämmer själv hur ofta vi ska träffas. Erbjudandet omfattar max. fem samtal.
Korttidskontakt är en så kallad serviceinsats, det vill säga det finns inget krav på utredning och biståndsbedömning.
Vad kan du förvänta Dig av oss?
Vi kontaktar dig på den tid du bokat i vår E-tjänst. Du kan därefter erbjudas ett första samtal inom 14 arbetsdagar.
Vad förväntar vi oss av Dig?
Om Du ej har möjlighet att komma på ett inbokat besök vill vi att Du hör av dig och avbokar tiden.
Alternativa kontaktvägar
Om du inte har Bank-ID eller av annan anledning inte kan använda vår E-tjänst kan du ringa till vår kundtjänst på 0270-750 00 eller maila till radochstod@soderhamn.se
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
6 månader
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Mer information om hur dina personuppgifter behandlas och vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
https://www.soderhamn.se/personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.